Proces Facilitatie

Strategische vergaderingen. Planningsmomenten. Brainstorms...

Net iets te vaak gebeuren ze gewoon aan een tafel, in een lokaal waar de creativiteit net werd opgeruimd of het functionele design niet onmiddellijk outside-the-box is.

Daarom breng ik kleur mee, alternatieve werkvormen voor een strategische denkoefening. Door werkvormen die net dat tikkeltje ANders zijn benutten we meer hersencapaciteit en komen de deelnemers tot een actieplan, plan van aanpak, doelstellingen of uitgangspunten die even motiverend als logisch aanvoelen.

 

Opbouw:

  • Intake: elke begeleiding is maatwerk. De beginsituatie kennen is daarom cruciaal.
  • Voorstel en offerte traject.
  • Twee tot zes sessies van 2u in je bedrijf.
  • Follow-up
  • Evaluatie

Mogelijke onderwerpen:

  • Business Model Canvas.
  • Kernwaarden van het bedrijf. Why, What, How?
  • Alle talenten benutten. Jobcrafting 
  • Leiderschapsmodellen.
  • Burn-outpreventie
  • ...

All Business is People Business

 

Als het goed is, groeit een bedrijf. Met meer klanten, meer omzetcijfers. Met meer producten of diensten. Maar ook met meer werknemers en teams.

En die mensen klikken niet altijd even goed en gestroomlijnd in elkaar. Zelfs wanneer iedereen zijn meest professionele gezicht op zet, blijven we allemaal mens van vlees en bloed.

  • Hoe ga je om met spanningen? Hoe kan je verbindend blijven communiceren?
  • Hoe staat het met het bruto-personeels-geluk? Want tevreden werknemers stuwen het bedrijf vooruit?
  • Kan elk teamlid zich vinden in de missie en visie? In de strategische veranderingen?
  • Waar hapert de 'flow'? Bij communicatie? Verwachtingen? Bedrijfshygiëne?

Hoe krijg je een antwoord op deze vragen? 

 

Een tevredenheidsenquête? Een functioneringsgesprek? Een informele babbel tijdens een after-work? Dat kan.

Je kan ook kiezen voor een sessie of traject in het bedrijf, voor een (kern-)team, waarin de thema's die sluimerend spanning dragen aan bod komen.

 

Opbouw:

  • Intake: elke begeleiding is maatwerk. De beginsituatie kennen is daarom cruciaal.
  • Voorstel en offerte traject.
  • Twee tot zes sessies van 2u in je bedrijf.
  • Follow-up
  • Evaluatie